جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

به زودی با رادیو نقشه !!!

سه  قسمت از  رادیونقشه و قریب به سه سال از آپلود اولین قسمت می‌گذرد.
ا‌‌ُنس پیداکرده بودیم ما و شما و لحظه‌به‌لحظه‌اش را به جان‌دوست می‌داشتیم. لیکن محدودیت‌هایی که شرحشان در این مجال از حوصله خارج است،  ادامه را برایمان ناممکن کرده بود.
امید که در آینده‌اى خیلی زود از ما راضی شوید و بگذرید از قصورمان به آشکار شدن نوتیفیکیشنِ قسمت 4م رادیو نقشه‌مان؛ که اگر بگوییم به رسیدن آن ساعت مشتاق‌تر از شماییم، گزاف نگفته‌ایم،
خالى از لطف نیست که اکنون اجابت کنیم وعده‌ای را که به شما همراهان داده بودیم .
 رادیو نقشه از جایگاه کنونی که صرفاً تلاش برساخت پادکست‌های نقشه‌برداری گام برمی‌داشت فراتر خواهد رفت. بر این اساس ما تصمیم گرفتیم که رشته‌های مهندسی عمران و معماری  را با رادیو نقشه همگام کنیم .
رادیو نقشه دیگر یک پادکست نیست اما همچنان بر این شعارمان اعتقاد داریم که رادیو نقشه برای کسانی ایست که دوست دارند سر تقاطع تجربه و تکنولوژی بیستند و خود را با آن همگام کنند.

برای داشتن زندگی سالم چه باید کرد ؟

لازم نیست برای داشتن زندگی سالم، دونده ماراتن باشید، بوفو و بروکلی بخورید یا ساعت‌ها مدیتیشن کار کنید. سبک‌زندگی سالم یک روند پیش‌رو است که پستی و بلندی‌های خود را دارد اما همیشه به سمت یادگیری بیشتر، داشتن انتخاب‌های بهتر و زندگی هوشمندانه در حرکت است. 


سلامتی بیش از اینکه تامیین کردنی باشه، حفظ کردنیه آیا حافظ سلامتی خود هستید ؟

ورزش، تغذیه سالم، رعایت اصول بهداشتی ،  مراجعه به پزشک و رعایت اصول پزشکی ، در کنار همه اینها آیا منبع مورد اعتنماد دیگری دارید ؟

وب سایت زندگی سالم محلی ایست که بتوانید فرصت یادگیری دانشی را برای داشتن زندگی سالم بدست بیاورید. چرا که اعتقاد داریم سالم ماندن هم نیاز به یادگیری دارد. 

هر چند اینجا وبلاگی برای نقشه برداری هست، اما همه ما نیاز داریم تا حافظ سلامتی خودمان باشیم  

مبانی نقشه برداری و مقدمه ای بر ژئوماتیک


کتاب مبانی نقشه برداری و مقدمه ای بر ژئوماتیک به مفاهیم اساسی نقشه برداری می پردازد، در این کتاب سعی شده مطالب پایه و اساسی نقشه برداری به صورت کامل بررسی گردد و در تدوین آن از به روزترین منابع دنیا استفاده شده است. 


برای مطالعه کتاب‌ لازم است تا اپلیکیشن #کتابراه را در رایانه، موبایل و تبلت‌های اندرویدی یا آیفون و آیپد نصب کنید. برای دانلود برنامه متناسب با سیستم عامل دستگاه خود به آدرس زیر مراجعه کنید.


https://www.ketabrah.ir/apps


و برای تهیه کتاب مبانی نقشه برداری و مقدمه ای بر ژئوماتیک به لینک زیر مراجعه کنید.


http://ktbr.ir/b30541

رادیو اینترنتی نقشه برداری

پادکست (به انگلیسیPodcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت می‌گیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌کنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است. این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می‌شود.

رادیو اینترنتی " نقشه" یک حرکت خود جوش هست که بصورت غیرانتفاهی و بدون وابستگی مالی و معنوی فعالیت خود را از مهرماه 1395 شروع کرده است. هدف ما آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش نقشه برداری و مسائل مرتبط با آن است. 

از آنجا که کاری بزرگ و تازه را شروع کرده ایم و تجربه یاری گرمان نیست نیاز شدیدی به نظرات و انتقادات شما همراهان داریم و بهترین راه پیشرفت تامل با شما مخاطبین است.

برای ارتباط با ما می توانید با آیدی سردبیر رادیو نقشه به نشانی @Radio_Naghshe  و یا از طریق ایمیل  radionaghshe@gmail.com  تماس حاصل فرمایید.


#رادیو_نقشه رو به دوستان خود معرفی کنید. و  به کانال ما بپیوندید تا اولین نفری باشید که #رادیونقشه رو گوش میکنید.


برای عضویت در کانال ،   کلیک   کنید. 

کتاب MSCAD 2014



                                                                                   

سلام، ازآنجاکه زیاد اهل حرف زدن نیستم. حرف‌هایم را در نوشتن می­توانم راحت‌تر بگویم. حدوداً 7 سال پیش تو اینترنت داشتم چرخ می‌زدم با یکی از جالب‌ترین نرم‌افزارها آشنا شدم که تا آن زمان با آن کارنکرده بودم. نه بزار این‌طور داستان را برائت بگویم که یک‌شب پاییزی (یادمِ برف می‌آمد) پشت سیستمی که یک ساعت طول می‌کشید روشن شود نشستم روی لینکی کلیک کردم و وارد سایتی شدم که نرم‌افزاری را معرفی می‌کرد، بعد از کلی بی‌خوابی برای دانلود آن بالاخره صبح روز بعد تونستم دانلود و نصبش کنم  حقیقتاً جالب بود.

تا اون زمان با باورهای خودم نمی‌توانستم کنار بیام که فقط از لند دسکتاپ استفاده کنم آخِ بعضی مواقع هنوز پای SDR دوست‌داشتنی برای من و نفرت‌انگیز برای بعضی‌ها وسط می‌آمد. شاید خداحافظی من با SDR باعثش همین نرم‌افزاری بود که در موردش حرف می‌زنم. البته مایکروسافت خائن هم بی‌تقصیر نبود. بگذریم از این حرفا حس کسی را پیدا کردم که انگار عشقش رفته باشد.

از اون موقع شروع به استفاده از اون کردم. و هرکسی که می‌شناختم این نرم‌افزار را به او معرفی می‌کردم. بعدها تصمیم گرفتم تا به جامعه بزرگ‌تری آن را معرفی کنم. برای همین تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم. اولین نسخه از کتاب به اسم MicroSurvey Point Cloud CAD 2010  توسط انتشارات ماهواره در سال 91 به چاپ رسید و بعد از ویرایش و به‌روزرسانی دومین نسخه از آن به اسم MicroSurvey CAD 2014 مجدداً توسط انتشارات ماهواره در سال 93 به چاپ رسید. به علت هزینه­ ی بالای چاپ کاغذی کتاب تصمیم گرفتم حالا روی اینترنت منتشرش کنم... با امکان حمایت مالی [1] و رایگان

حمایت مالی را برای روحیه گرفتن می‌زارم و محک زدن این ایده که آیا کسی می­تونه به این جریان به‌عنوان یک حرکت جدی نگاه کنه یا نه ، من حداقل یک کتاب دیگر به این شکل منتشر خواهم کرد. پس اینکه کمک مالی بشه یا نه من این مسیر را ادامه خواهم داد. البته همیشه کمک مالی همه‌چیز نیست و اصولاً هم بهترین دلگرمی نیست. اگر نمی­خواین پول بدین و تا اینجا رو خوندین، یک ایمیل دلگرم‌کننده به en.point@yahoo.com یا مهم‌تر از اون تبلیغ کتاب و معرفی‌اش درجاهای مختلف می­تونه بسیار دلگرم‌کننده باشه و باعث ادامه راه.

جهت دانلود کتاب برروی این لینک کلید کنید. که وارد کانال ما در تلگرام خواهید شد و از آنجا میتوانید آن را دانلود کنید





آموزش ویدیوی اتوکد

اموزش ویدیوی اتوکد - تهیه شده در گروه نقشه برداری جاده ابریشم 


لطفا نظرات وپیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید .


قسمت اول - دانلود


قسمت دوم - دانلود


قسمت سوم - دانلود


قسمت چهارم - دانلود


قسمت پنجم- دانلود


قسمت ششم- دانلود


قسمت هفتم- دانلود


درحال حاضر بخش اول از اموزش نرم افزار اتوکد ضبط و در وب قرار داده شده است و ما در حال ضبط قسمت بعدی ان هستیم ، پس منتظر آموزش های بعدی باشید.

پاسخ به سوالات نرم افزار MicroSurvey CAD

دوستان عزیز در مورد نرم افزار MicroSurvey سوالات خود را می توانند در قسمت نظرات همین پست مطرح کنند.(در اولین فرصت پاسخ داده خواهد شد .)


همچین بسیار ممنون میشم نظرات خود در مورد این نرم افزار ( کارایی و عملکرد ، رابطه کاربری ، مقایسه با نرم افزارهای موجود و ...) ، نوع نگارش کتاب ، نظرات ، انتقادها و پیشنهادت خود را در قسمت نظرا اعلام کنید .

از توجه شما بسیار سپاسگذارم.


لطفا به کانال نرم افرار MicroSurvey در تلگرام  بپیوندید.(کلیک کنید)


برنامه برای ایجاد خروجی txt از فایل های اتوکد

معمولا در صورتی که شما فایل های DWG ,DXF داشته باشید که بخواهید از نقاط آنها یک فایل مختصاتی تهیه کنید ، لند یا اتوکد ابزارهای برای تهیه خروجی فایل نقطه ندارند .
در واقع شما این امکان را ندارید که بخواهید از نقاط موجود در فایل Cad برای مقاصد خود ( بطور مثال : ایجاد منحنی میزان ) استفاده کنید
چاره چیست ؟
ID گرفتن دستی نقاط و سپس ایجاد یک فایل نقاط از آنها ؟ قطعا این روش برای چند نقطه مشکلی ندارد ، اما اگر تعداد نقاط زیاد باشد ، کاری بسیار طاقت فرسا خواهد بود.
یکی از روش های دیگر استفاده از نرم افزاری مثل MicroSurvey می باشد آما در اینجا برنامه ای نوشتیم که این کار به سادگی فقط با یک کلیک انجام میدهد .

برای استفاده کافی است ان را از لینک زیر دانلود کرده ( استفاده از این نرم افزار رایگان می باشد ) و یکبار در اتوکد یا لند خود بارگذاری کنید.

امیدوارم این نرم افزار برای شما مفید باشد.

جهت دانلود اینجا  یا  اینجا را کلیک کنید
------------------------
پانوشت :
در نسخه های اتوکد یا سیویل تردی 2010 به بعد حتما نرم افزار VBA مخصوص  در کامپیوتر خود نصب شده باشد
  • استفاده از نرم افزار کاملا رایگان است و هیچ کس حق فروش و یا استفاده های تجاری ندارد.
  • همراه  نرم افزار یک فایل PDF جهت استفاده از نرم افزار موجود می باشد.
  • دوستان وبلاگ نویس در صورت معرفی این نرم افزار لطفا لینک این وبلاگ را قرار دهید و از کپی آن خود داری فرمایید.
  • درصورت هرگونه سوال در قسمت نظرات همین پست پرسیده  و  از ارسال ایمیل یا فرستادن پیام در وبلاگ خودداری  فرمایید ، تا به سوالات شما پاسخ داد شود.